Biznes - pułapka dla frajerów
Jak odnieść sukces i nie upaść na dno? Lektura tej książki ustrzeże cię przed wpadnięciem w pułapkę sukcesu.
To jest książka, która pochodzi z obszaru "lektury po godzinach", a ściślej - psychologii sukcesu. Słowo "Superman" kojarzy się ze sławną postacią i to nie przeraża. Natomiast zwrot "literatura masowa" może wywołać pewne zmieszanie. Co ma wspólnego literatura masowa z biznesem w internecie?
Wszystko stanie się jasne, gdy zmanipulujemy odrobinę rozmiarem Supermana. Przejdźmy z wielkiego "S", które należy do alter ego Clarka Kenta z planety Krypton, na małe "s", które należy do każdego, kto jest lub czuje się inny, lepszy niż otaczający go ludzie. O takiego właśnie potocznego "supermana" chodzi i taki "superman" często pojawia się w biznesie.
Pełen tekst recenzji na stronie e-biznes.pl >>
Recenzent: Mariusz Ludwiński
Umberto Eco
Superman w literaturze masowej. Powieść popularna: między retoryką a ideologią
Tłumaczenie: Joanna Ugniewska
Umberto Eco - autor bestsellerowych powieści i profesor semiologii - postanowił tym razem przyjrzeć się powieściom i postaciom rządzącym masową wyobraźnią. W intrygujących szkicach Eco pokazuje, jak pisarze tworzyli od wieków mit nadczłowieka i doskonalili swoje techniki, aby zakorzenić go w naszej świadomości. Analizując utwory z różnych epok, zabiera nas w niezwykłą podróż w czasie, w której spotkamy takie postaci, jak agent 007 James Bond, Tarzan, Fantomas, Arsène Lupin czy hrabia Monte Christo. Obowiązkowa lektura dla wszystkich, którzy chcą wiedzieć, jak działa kultura popularna.