Świadome odżywianie
Jest to książka dla ludzi, którzy mają zacięcie psychologiczne, którzy chcą zdrowo żyć, a jednocześnie być w zgodzie ze swą osobowością. Na pewno trzeba być zdyscyplinowanym i mieć sporo samozaparcia, by wdrażać w życie wskazówki podane przez autorkę. Potrzebna jest też świadomość, że nasze myślenie i rozumowanie ma wpływ na tycie i chudnięcie. Emocje, osobowość i motywacja także mają niesamowity wpływ na nasz tryb życia i odżywianie.Książka zawiera kwestionariusz dotyczący zachowań związanych z jedzeniem oraz skalę intuicyjnego jedzenia. Dzięki temu każdy może odpowiedzieć sobie na wiele pytań.
Na pewno nie jest to poradnik dla niecierpliwych i nie mających czasu ludzi, którzy od razu chcą poznać dietę cud, by wyglądać i czuć się lepiej. Według autorki, każdy musi najpierw poznać siebie, a potem wdrożyć proste ćwiczenia, by jeść zdrowiej i bardziej odpowiedzialnie. Wiele trików i ćwiczeń, które podaje wymagają systematyczności i zaangażowania całej rodziny. Pojawiają się tutaj typowe, znane sposoby na odżywianie, ale można też się zaskoczyć, np. że poziomy głodu i sytości są różne i nie można ich zaspokajać zawsze tak samo.
Poradnik zawiera bogatą bibliografię i spis źródeł informacji, więc zainteresowani mogą zagłębić temat.
To książka dla tych, którzy lubią strategie postępowania i wytyczanie sobie celów oraz umiejętnie obserwują swoje ciało. Niestety nie jest to proste i może zniechęcić.
Recenzent: Agnieszka Błachut
Leanne Cooper wykorzystuje swoją wiedzę z zakresu dietetyki i psychologii, by wyjaśnić wiele zjawisk, które powodują, że jemy to, co jemy.
Czy wiecie, że nagradzanie dziecka za zjedzenie określonego warzywa może sprawić, że nie będzie lubiło jego smaku w przyszłości?
Czy wiecie, że lubić coś to nie to samo, co mieć na coś ochotę – i odwrotnie?
Jedz inaczej to praktyczny poradnik z prostymi ćwiczeniami, które sprawią, że nauczycie się jeść zdrowiej, lepiej i mniej i nie będziecie musieli już sięgać po kolejne diety. Dzięki tej książce poznacie też wiele sztuczek stosowanych przez marketingowców i restauratorów i nauczycie się omijać pułapki, w które wpada większość z nas.