Nowa formuła miesięcznika „Znak"
W „Znaku" pojawią się unikalne autorskie cykle tematyczne, m.in.: Mitologia wielkiej płyty Wita Szostaka, Stacja: Literatura prowadzona przez Annę Marchewkę, Moi, mistrzowie Wojciecha Bonowicza. W miesięczniku będą publikowane także wymiennie cykle rozmów dwóch duetów: Olgi Drendy i Bartłomieja Dobroczyńskiego oraz ks. Grzegorza Strzelczyka i Jerzego Vetulaniego.
W nowej formule znajdują się takie działy jak „Społeczeństwo-Świat", prezentujący artykuły ekspertów, podróżników i działaczy społecznych związanych z różnymi zakątkami świata, „Idee" poświęcone humanistyce, filozofii oraz naukom ścisłym, a także dział „Ludzie-Książki-Zdarzenia" omawiający zjawiska i przedstawiający twórców związanych z szeroko pojętą sferą kultury.
Za przygotowanie szaty graficznej odpowiedzialny jest Władysław Buchner, opiekun artystyczny „Znaku". Nowy layout czasopisma oraz zastosowane w nim kroje pisma (renesansowa antykwa Kepler i jednoelementowa Ronnia) podkreślają intelektualno-literacki charakter miesięcznika.
Miesięcznik „Znak" można nabyć w dobrych salonach prasowych, księgarniach oraz drogą wysyłkową - w księgarni znak.com.pl. Pismo dostępne jest także w postaci e-wydań na platformach Woblink, Virtualo, Publio oraz iTunes.
Bliskość rzeczy
Czy umiemy sobie wyobrazić życie bez przedmiotów?
Człowiek od zawsze był istotą złączoną z rzeczami. Jak oddziałują na nas przedmioty? Czy rzeczy mają prawa, pamięć, zdolność sprawczą? I czy człowiek ma prawo absolutnie podporządkowywać sobie świat rzeczy?
Temat miesiąca:
Wszyscy jesteśmy archeologami
Bjørnar Olsen w rozmowie z Zuzanną Dziuban
Dżepetto wystrugał Pinokia, a ten uczynił go człowiekiem
Marek Krajewski
Rzeczywista wartość rzeczy
Katarzyna Prot-Klinger w rozmowie z Karoliną Głowacką
Życie pod palcem
Jacek Dehnel
Ponadto w numerze m.in.:
Mitologia wielkiej płyty Wita Szostaka
Zbigniew Rokita o politycznych wyborach Gruzinów
Pierwszy polski przekład włoskiego filozofa Massima Cacciariego
Olga Drenda i Bartłomiej Dobroczyński: Czy Bóg jest obrażalski?
Nowe opowiadanie Wioletty Grzegorzewskiej
Anna Marchewka o tym, dlaczego literatura popularna (nie) jest popularna
Sedno jest w kropce – wywiad z Janem Bajtlikiem
Wojciech Bonowicz: Moi, mistrzowie