Dla szukających odpowiedzi na najbardziej palące pytania współczesnego świata
Zagubionym wśród wielości interpretacji etycznych i teologicznych, ks. Hryniewicz proponuje odpowiedzi zgodne z katolicką wykładnią teologii i nauk społecznych. Przywołuje jednak liczne teorie z zakresu aktualnej wiedzy przyrodniczej i nie ucieka przed pytaniami, które stawia przed Kościołem sekularyzujący się świat. W osobie Justyny Siemienowicz, filozofki, współpracowniczki miesięcznika „Znak", kapłan odnalazł idealnego partnera do dyskusji.
Ks. Hryniewicz mówi, że nie jesteśmy u kresu, lecz u początku prawdziwego chrześcijaństwa. - Bardziej wrażliwego na ludzkie dramaty, współczującego ludzkiej niedoli, miłosiernego na wzór samego Boga, przebaczającego i wyrozumiałego, otwartego, życzliwego i przyjaznego dla wszystkich - wyjaśnia kapłan.
Tłumaczy, że wiara musi być wiarą wciąż poszukującą, oczekującą na ostateczną odpowiedź. Narracja dialogu prowadzi przez wiele najbardziej palących pytań współczesnego świata, na które każdy katolik powinien być w stanie odpowiedzieć przed innymi i we własnym sumieniu.
Jak światopogląd naukowy może nam pomóc w stawaniu się lepszymi chrześcijanami?
Czy można godzić wiarę ze sceptycyzmem wobec instytucji Kościoła?
Jak katolik ma budować relacje z ateistami czy wyznawcami innych religii?
Czy eutanazja to „dobra śmierć"?
Z okazji 80. rocznicy urodzin ks. Hryniewicza, Wydawnictwo Znak oddaje do rąk Czytelników książkę wyjątkową i, jak zapowiada Autor, ostatnią napisaną w formie wywiadu rzeki.
Dla szukających odpowiedzi na najbardziej palące pytania współczesnego świata
Katolik nie musi stać w opozycji wobec współczesności – przekonuje ks. Wacław Hryniewicz w szczerej i głębokiej dyskusji z Justyną Siemienowicz. Książka jest pierwszym tak kompleksowym przedstawieniem poglądów wybitnego teologa. Można ją też czytać jako swoisty przegląd palących dla katolików kwestii.
Jak światopogląd naukowy może nam pomóc w stawaniu się lepszymi chrześcijanami?
Czy można godzić wiarę ze sceptycyzmem wobec instytucji Kościoła?
Jak katolik ma budować relacje z ateistami czy wyznawcami innych religii?
Czy eutanazja to „dobra śmierć”?
Ks. Hryniewicz jasno i odważnie przedstawia swój punkt widzenia: nie jesteśmy u kresu, lecz u początku prawdziwego chrześcijaństwa, „bardziej wrażliwego na ludzkie dramaty, współczującego ludzkiej niedoli, miłosiernego na wzór samego Boga, przebaczającego i wyrozumiałego, otwartego, życzliwego i przyjaznego dla wszystkich”. Wiara musi być wiarą wciąż poszukującą, oczekującą na ostateczną odpowiedź.